fallback

Groupon за първи път е на печалба

Компанията надхвърли очакванията на инвеститорите след силен растеж и по-ниски разходи

12:11 | 15.05.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският сайт за групови ваучъри за намаления Groupon за първи път в историята си излезе на печалба, след като лидерът в индустрията се възползва от своята сдържаност в разходите за маркетингови дейности, предава Ройтерс.

През първото тримесечие печалбата преди извънредни разходи е в размер на два цента на акция, обяви Groupon след края на борсовата сесия в понеделник. За същия период година по-рано имаше загуба от 41 цента на акция.

На фондовия пазар отчетът се приема повече от добре. Акциите на Groupon поскъпват в следборсовата търговия с повече от дванадесет процента. Още по време на сесията акциите поскъпнаха с повече от 18 на сто - най-големият дневен ръст от IPO-то през ноември насам. Поради съмнения в своя бизнес модел и счетоводни проблеми Groupon загуби през тази година около половината от пазарната си стойност.

Groupon сега твърди, че вече има 36,9 милиона клиенти. Повече от 100 000 търговци на дребно през първото тримесечие са си сътрудничили с основаната от Андрю Мейсън компания.

Groupon има рекордно тримесечие зад себе си, заяви Мейсън в понеделник. Продажбите почти се се удвоили до 559 млн. долара (430 млн. евро). Експертите прогнозират, че в бъдеще Groupon ще бъде изложен на по-голяма конкуренция. Amazon, Google и LivingSocial също са доста активни на пазара.

В Groupon компаниите могат да предлагат ваучъри за отстъпки. Сделката се случва, когато се достигне определен брой потенциални купувачи. Уебсайтът се издържа от комисионни. През последните месеци Groupon многократно се погрижи за вестникарските заглавия заради немърливо счетоводство и трябваше да коригира няколко пъти финансовите си данни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:05 | 13.09.22 г.
fallback